نهمین جشنواره ملی دوسالانه رسانه‌های بخش کشاورزی (یادواره شهید آوینی)

«رسانه، پیام‌آور کشاورزی هوشمند»

مشهد مقدس(پایتخت فرهنگی جهان اسلام)

1۵ تا 1۷ اسفند ماه  1396

مقدمه:

جشنواره ملی دوسالانه رسانه‌های بخش کشاورزی یادواره شهید آوینی با بهره گرفتن از یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به منظور توسعه و تقویت جایگاه رسانه‌های بخش کشاورزی در امر اطلاع‌رسانی و آموزش و ترویج هردو سال یک‌بار در مرکز یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود. این جشنواره به مثابه کانونی برای تشکل، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان این رسانه‌ها است.

نهمین دوره این جشنواره که در تاریخ 15 لغایت 17 اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد؛ در نظر دارد با ایجاد فضای کارگاهی و رقابتی سالم نسبت به نقد و بررسی رسانه‌های آموزشی - ترویجی حوزه کشاورزی به ویژه معرفی فناوری‌های نوین اقدام ‌نماید و ضمن ایجاد بستری مناسب برای ارتقاء کمی و کیفی تولید رسانه‌ها، شوق و انگیزه‌ی لازم را برای دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان این نوع تولیدات فراهم ‌آورد.

اهداف:

هدف اصلی جشنواره عبارت است از معرفی و توسعه فناوری‌های نوین و ارتقای سطح کمی و کیفی رسانه‌های آموزشی -  ترویجی حوزه کشاورزی از طریق:

  •  ایجاد فضای کارگاهی برای نقد و بررسی تولیدات رسانه‌ای و اصلاح نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت در جهت افزایش کیفیت رسانه‌های بخش کشاورزی
  •  ایجاد زمینه تبادل نظر و دانش، تجربه و اطلاعات
  •  معرفی ایده‌های جدید، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در زمینه رسانه‌های بخش کشاورزی
  •  ایجاد و تقویت انگیزه در هنرمندان و دست‌اندر‌کاران تولید، برای حضور وسیع و مؤثر در این عرصه برای افزایش سطح کمی و کیفی رسانه‌های بخش کشاورزی
  •  ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان رسانه‌ها
  •  شناسایی و تجلیل از افراد موفق در امر تولید رسانه‌های بخش کشاورزی در بخش دولتی و خصوصی
  •  زمینه‌سازی حضور گسترده بخش خصوصی در حوزه تولید رسانه‌های ترویجی


بخش‌های جشنواره:

الف) بخش مسابقه:

در بخش مسابقه تولید کنندگان رسانه‌های ذیل به رقابت خواهند پرداخت:

 

  •  برنامه رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی
  • فیلم و فیلمنامه
  • رسانه‌های نوشتاری (شامل نشریه، هندبوک، بروشور، پوستر)
  • اپلیکیشن‌های کشاورزی
  • کلیپ و انیمیشن و نماهنگ
  • سینمای کشاورزی
  • فیلم‌های دوبله شده
  • شبکه‌های اجتماعی و سامانه‌های اینترنتی کشاورزی
  • عکس و اسلایدویژن

 

ب) بخش کارگاهی  و سخنرانی:

کارگاه آموزشی در موضوعات زیر برگزار خواهد شد:

  • فیلم‌های آموزشی- ترویجی و برنامه های تلویزیونی
  • نشریه‌های  آموزشی- ترویجی
  • اپلیکیشن‌های کاربردی در کشاورزی
  • انیمیشن­‌های ترویجی
  • سامانه‌های مدیریت دانش

 * عناوین کارگاه‌های آموزشی این بخش در نهمین جشنواره به شرح زیر است:

   

  • آشنایی با اصول نظارت و ارزشیابی برنامه‌های تلویزیونی با رویکرد ترویج وآموزش
  • جایگاه و شیوه‌ی انتخاب انیمیشن، کلیپ، میان‌برنامه متناسب با فعالیت‌های ترویجی
  • آشنایی با ویژگی‌های محتوای علمی در انواع اپلیکیشن‌های کشاورزی
  • چگونه یک نشریه ترویجی تولید کنیم؟

همچنین با توجه به شعار جشنواره با عنوان «رسانه، پیام‌آور کشاورزی هوشمند » سخنرانی علمی برنامه‌ریزی خواهد شد.


ج) بخش جنبی:

این بخش شامل موارد زیر است.

  • نمایشگاه در موضوعات مختلف رسانه‌ای و معرفی شرکت‌ها و موسسات هنری در زمینه تولید رسانه
  • خلاقیت و نوآوری (رسانه‌هایی که طی دو سال اخیر تولید و یا ایده‌پردازی شده‌اند.)
  • نمایش آثار (با حضور بهره‌برداران بخش کشاورزی )

 

شرایط عمومی شرکت در بخش مسابقه

آثار ارسالی به جشنواره برای شرکت در بخش مسابقه بایستی حائز شرایط زیر باشند.

  • محتوای کلیه آثار آموزشی و ترویجی و در موضوعات بخش کشاورزی باشد.
  • آثار در دوره‌های قبلی جشنواره شرکت نکرده باشند.
  • آثار پس از سال 1390 تولید شده باشند.
  • ثبت نام و ارسال الکترونیکی آثار حداکثر تا تاریخ 1396/06/31 برای دبیرخانه جشنواره از طریق سایت جشنواره به آدرس (http://nbfaem.areeo.ac.ir) انجام شود.
  • فیزیک آثار براساس شرایط اختصاصی هر رسانه حداکثر تا تاریخ 1396/07/30 به آدرس دبیرخانه ستاد مرکزی در تهران ارسال شود.
  • برای هر اثر فرم مربوطه به صورت مجزا تکمیل و به پیوست از طریق سایت ارسال شود.
  • به آثاری که بعد از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.